Son kez (Kopya)

esamsimym yimymkieymakç tikmea

Son kez

esamsimym yimymkieymakç tikmea

12 Öfkeli Metin :) (Kopya)

Oyun bir cinayet davasındaki yargıcın jüriye talimatlar verdiği kapanış konuşmasının sonrasında başlar. Amerikan yasalarına göre jürinin kararı (suçlu ya da suçsuz) oybirliği ile alınmalıdır. Oybirliği ile alınmamış olan karar jürinin kendini feshetmesi ve davanın yeniden görülmesi anlamına gelir…

Jürinin karara bağlaması gereken konu şehrin yoksul bölgesinde yaşayan bir çocuk zanlının babasını öldürüp öldürmediğine karar vermektir. Jüri ayrıca sanığın suçlu bulunması halinde uygulanacak cezanın idam olacağı (elektrikli sandalye) konusunda bilgilendirilir. Sonrasında on iki jüri üyesi davayı tartışacakları ve birbirlerinin kişiliğini tanıyacakları jüri odasına girerler. Oyunun bundan sonraki konusu jüri üyelerinin, bazı durumlarda önyargılara dayanan, oybirliğine ulaşma yolunda karşılaştıkları zorluklar etrafında döner.

Sekizinci jüri ilk oylamada farklı bir görüş bildirir. Sekizinci jüri delillerin ikinci dereceden olduğunu ve çocuğun adil bir tartışmayı hakettiğini belirtir. Oyun boyunca tüm delillerin tartışıldığını ve sonunda ne karar verileceğini izleyeceğiz.

Tiyatro Pınarı

Yazan Reginald Rose
Çeviren Ş. Necati Şahin
Yönetmen Gülder Pınar
Reji Asistanı -Müzik Tuğçe Acar
Sahne Tasarımı Gülder Pınar
Sahne Uygulama Anıl Yerli 
Kostüm Tasarım Emine Arslantürk Kılıç
Işık Cansu Yörük
Afiş Alican Pulat
Oyun Koordinatörü Sinem Clarkson

Oyuncular 
Onur Görük, Tufan Candemir, Tarık Başkan, Heysem Çetin, Birol Büyükbingöl, Orhan Büyüksarı, Anıl Yerli, Hınçal Düvenci, Alican Pulat, Aykut Tuncer, Alptuğ Aşık, Cemal Açıkgöz

12 Öfkeli Metin :)

Oyun bir cinayet davasındaki yargıcın jüriye talimatlar verdiği kapanış konuşmasının sonrasında başlar. Amerikan yasalarına göre jürinin kararı (suçlu ya da suçsuz) oybirliği ile alınmalıdır. Oybirliği ile alınmamış olan karar jürinin kendini feshetmesi ve davanın yeniden görülmesi anlamına gelir…

Jürinin karara bağlaması gereken konu şehrin yoksul bölgesinde yaşayan bir çocuk zanlının babasını öldürüp öldürmediğine karar vermektir. Jüri ayrıca sanığın suçlu bulunması halinde uygulanacak cezanın idam olacağı (elektrikli sandalye) konusunda bilgilendirilir. Sonrasında on iki jüri üyesi davayı tartışacakları ve birbirlerinin kişiliğini tanıyacakları jüri odasına girerler. Oyunun bundan sonraki konusu jüri üyelerinin, bazı durumlarda önyargılara dayanan, oybirliğine ulaşma yolunda karşılaştıkları zorluklar etrafında döner.

Sekizinci jüri ilk oylamada farklı bir görüş bildirir. Sekizinci jüri delillerin ikinci dereceden olduğunu ve çocuğun adil bir tartışmayı hakettiğini belirtir. Oyun boyunca tüm delillerin tartışıldığını ve sonunda ne karar verileceğini izleyeceğiz.

Tiyatro Pınarı

Yazan Reginald Rose
Çeviren Ş. Necati Şahin
Yönetmen Gülder Pınar
Reji Asistanı -Müzik Tuğçe Acar
Sahne Tasarımı Gülder Pınar
Sahne Uygulama Anıl Yerli 
Kostüm Tasarım Emine Arslantürk Kılıç
Işık Cansu Yörük
Afiş Alican Pulat
Oyun Koordinatörü Sinem Clarkson

Oyuncular 
Onur Görük, Tufan Candemir, Tarık Başkan, Heysem Çetin, Birol Büyükbingöl, Orhan Büyüksarı, Anıl Yerli, Hınçal Düvenci, Alican Pulat, Aykut Tuncer, Alptuğ Aşık, Cemal Açıkgöz

Her Çocuk Özeldir: DEHB ve Disleksi

Ebeveyn okulunda bu kez okul çağında sık görülen ve özel ilgi gerektiren durumları ele alıyor ve bu alanda çalışan kıymetli iki uzmanı ağırlıyoruz. 

Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) nedir, ne değildir?

Her dikkat sorunu yaşayan ya da her hareketliliği fazla olan çocuk DEHB midir?

Varsa nasıl tedavi edilmelidir?

Disleksi nedir? Bir yetersizlik midir? Bu durumu avantaja dönüştürmek nasıl mümkün olur? 

Birlikte konuşmak, tartışmak ve anlamak için, bekleriz…

Konuşmacılar
Doç. Dr. Fatma Varol, Çocuk Psikiyatristi
Psikolog Tanıl Gökçe

Varyasyonlar

Hareket, gölge ve kuklayla sözsüz bir solo performans

Her şey hızlı, çok hızlı gidiyor… Sahnede bir kadın koşuyor. Geç kalmamalı, telefona cevap vermeli, hiç ulaşılamayan bir amacı kovalamalı. Koşu deliliğe dönüşüyor. Ama her şey yıkılırken, vücut nihayet nefes alabiliyor, tekrar doğabiliyor, kendini ve etrafındaki dünyayı keşfedebiliyor.

Hareket, gölge, kukla. Söz yok. Beden ve resimler sözlerden önce ne diyorlar? Sahnede, yaşamın çılgın yarışı, duraklayan zaman, dünyaya açılma arzusundan bahsediyoruz.

Variations, kodlanmış, sınıflandırılmış, düzenlenmiş hayatımızın, bir zaman çizelgesine sokulmasıyla, yaşamın enerjisi olan arzunun değerini ve gerçekliğini kaybetmesinin gözleminden doğdu. Bu nedenle bir bencil takıntı değil, yaşamın hareketi olan arzu hakkında konuşmaya ihtiyacımız var.

Sahnedeki Beden

“Sahne boş olduğundan ve bir metin olmadığından, beden kendisiyle yüz yüzedir. Bir dil yaratır.

Variations ile ilk olarak teatral bir fiziksel dili keşfetmek istedim. Bir bedenin sahnede ne söyleyebileceğini bulmaya çalıştım; kelimeleri olmayan bir bedenin değil, kendisini ifade edebileceği başka bir yol arayan bir bedenin. Sessizlik ve müzikle heyecanlanan bir bedenin. Ne olduğunu söylemek için kelimelere ihtiyaç duymayan bir bedenin. Teatral oyun sözlü dil gerekmeksizin birçok şekilde var olabilir.

“Diğer diller de sahnede görünür. Gölgeler, kukla. Hayaller ve gerçekliğin sınırları ile oynamak, yaşadığımız şeyler ve hayal ettiğimiz şeyler. Beden farklı şekillerde kendisiyle yüz yüze gelir. Maddiyatını kaybeder ya da bir nesneyle birleşerek ona bir yaşam nefesi verir.

“Tiyatro, sonsuz olasılıktan dolayı zengindir.

Variations bu olasılıklara dokunur.”

Yapım, Yönetim ve Oyunculuk Julie Gallasse
Kukla Tasarım Turan Demir (Ağaçkakan Kukla Atölyesi)
Afiş Tasarım Maxime Gallasse
Aksesuar Marie Iquel

Süre 30 Dakika

Piraye

Piraye, Nâzım Hikmet’in cezaevinde geçirdiği yıllarda eşi Piraye’ye yazdığı mektuplardan yola çıkarak Murat Çidamlı tarafından oyunlaştırıldı.

Nâzım, 1933’ten 1950’ye kadar, aralıklı olarak hapishanede geçirdiği 17 yıl boyunca Piraye’ye yüzlerce mektup yazdı. Bu mektuplar aracılığıyla aşkını, kavgasını, hasretini en duru haliyle Piraye ile paylaştı. Piraye, bu mektupları Nâzım’ın Çankırı Hapishanesi’nde kendi elleriyle yaptığı tahta bir bavulda, yıllar boyu sakladı.

Nâzım Hikmet’in zorlu tutsaklık yıllarındaki iç dünyası, gündelik hayatını sürdürürken karşılaştığı zorluklar, cezaevindeki dostlukları, umudu, endişeleri ve aşkı, Piraye oyununda Murat Çidamlı’nın performansı ve Kerem Salih Memişoğlu’nun müzikleriyle seyirciyle buluşuyor.

Yazan Nâzım Hikmet
Oyunlaştıran Murat Çidamlı
Yöneten ve Oynayan Murat Çidamlı
Besteci Kerem Salih Memişoğlu
Yönetmen Yardımcısı Özge Çidamlı
Dramaturg Eylül Kuzgunbay
Işık Tasarım Yüksel Aymaz
Yapım Hasan Acar – Bostancı Sanat Yapım Organizasyon

Murat Çidamlı
Türk tiyatro sinema ve dizi oyuncusu Murat Çidamlı, tiyatro lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü’nde tamamladı. Konservatuvar eğitiminin ardından Diyarbakır, Trabzon, Ankara ve İzmir Devlet Tiyatroları’nda sanatçı olarak görev aldı. Devlet Tiyatroları’nda ve özel tiyatrolarda birçok oyunda oynadı ve yönetti. Çeşitli üniversitelerde Antropoloji ve Tiyatro Antropolojisi yüksek lisans çalışmaları yaptı. Birçok köklü kuruluşta tiyatro dersleri verdi ve öğrenciler yetiştirdi.

  • Tiyatro Eleştirmenler Birliği – Anadolu – Yılın Tiyatro Ödülü – Moskova-Petushki – Ankara
    Devlet Tiyatrosu – 2011
  • 2.Sadri Alışık Anadolu Tiyatro Ödülleri – Yılın En Başarılı Erkek Oyuncusu – Yastık Adam –
    Moskova-Petushki – Ankara Devlet Tiyatrosu – 2012
  • XVI. Direklerarası Seyirci Ödülü – 2016 / En İyi Erkek Oyuncu – Yeraltından Notlar – Ankara
    Devlet Tiyatrosu.
  • 2016-2017 Sanat Kurumu- En İyi Erkek Oyuncu – Yeraltından Notlar – Ankara Devlet
    Tiyatrosu.
  • XX. Dostoyevski Tiyatro Festivali – Yeraltından Notlar – Rusya – Seyirci
    Beğeni Ödülü – 2016
  • Tiyatro Eleştirmenleri Birliği – Ankara Devlet Tiyatrosu – Yeraltından Notlar – En İyi Erkek
    Oyuncu Ödülü – 2017
  • Bedia Muvahhit Ödülleri – İzmir Devlet Tiyatrosu -Sandalım Kıyıya Bağlı- En iyi Yönetmen
    Ödülü – 2018

Chavez’i Anıyoruz

Bolivarcı Venezuela Cumhuriyeti’nin devrimci lideri Hugo Chavez’i ölümünün 7. yıl dönümünde, Jose Marti Küba Dostluk Derneği’miz ve Venezuela Büyükelçiliği katılımıyla, İzmir Nâzım Hikmet Kültür Merkezi’nde gerçekleştireceğimiz etkinliğimizle anıyoruz. Etkinlik
programımız içinde, Venezuela Büyükelçisi José Gregorio Bracho Reyes’in yapacağı konuşma ve “Mi Amigo Hugo / Dostum Hugo” isimli Oliver Stone’un yönetmenliğini yaptığı film gösterimi yer alacaktır. Tüm dostlarımızı etkinliğimize bekliyoruz.

Konuşmacı
José Gregorio Bracho Reyes – Bolivarcı Venezuela Cumhuriyeti Büyükelçisi

Film gösterimi
Mi Amigo Hugo / Dostum Hugo (2014) 
Yönetmen: Oliver Stone

Kırmızı Erik Çekirdeği

Kocaman bir ağaç olup meyveleriyle insanları mutlu etmeyi hayal eden “Kırmızı Erik Çekirdeği”, toprağa değil de asfalt bir yola düşer… Ve “Kırmızı Erik Çekirdeği’nin” macerası böyle başlar.

Kırmızı Erik Çekirdeği, sabırla, çabayla, sevgiyle en büyük hayaline kavuşana; tatlı bir rüya gibi kocaman bir ağaç olup, kuşlarla buluşup, çiçekleri umut aşılı meyveler verene dek neler neler geçer başından, pek çok zorlukla uğraşır ama yaşama sevincini hiçbir zaman kaybetmez.

Kırmızı bir erik çekirdeğinin umut dolu yaşam serüveni Tarla Faresi Çocuk Tiyatrosu’nun anlatımıyla seyirciyle buluşuyor.

Kırmızı Erik Çekirdeği anlatıcı tekniği ile sahnelenmiş bir oyundur. Maskların ve kuklaların kullanımı, sahne tasarımının her bir parçasının dansla, hareketle hikâyenin anlatımına katılması, oyunu görsel bir şölene dönüştürür.

Canlı müzik ve şiirsel anlatım çocukların güzel duyularına seslenerek şiirsel bir dünyayı deneyimlemelerini sağlar. Böylece hayal güçlerini destekler. Çocuklar oyunda, çekirdeğin tüm zorluklara karşın umudunu yeşertmeye devam ettiğini, inişler çıkışlar yaşadığını, ama her adımda daha da büyüyüp güçlendiğini, görür. Çekirdekle birlikte bu deneyimi yaşamak çocuğun hayallerine kavuşmak için ihtiyacı olan iç güçlerini, kaynaklarını harekete geçirir…

2003 yılında İzmir’de kurulan Tarla Faresi Tiyatrosu “çocuklar sanatı hak eder” ilkesiyle hareket eder. Çocuklar için yapılan tiyatronun estetik düzeyinin yükselmesi ve bu anlamda bilincin artması için kurumsal işbirlikleri ile sosyal sorumluluk çalışmaları yapar. Kendi alanındaki uluslararası festivallere de katılan Tarla Faresi Tiyatrosu ASSİTEJ Türkiye kurumsal üyesidir.

Öykü İsmail Kocamaz
Yazan ve Yöneten Hicran Çalı
Dramaturg Fatma Keçeli
Oynayan Hicran Çalı
Müzik Emre Aytaç
Sahne Tasarımı Merve Özdemir – Hicran Çalı
Kostüm Tasarımı Taçlan Özüm Erk – Merve Özdemir

Oyun Hamuru Doğaçlama Gösteri

Oyun Hamuru Tiyatrosu içinizi ısıtacak, çok eğleneceğiniz Doğaçlama Tiyatro Gösterisi ile karşınızda. Seyirciler olarak yönlendireceğiniz şekillendireceğiniz doğaçlama hamurunu kabartmaya davetlisiniz.

Unutmayın; her şey, o an, orada olacak.

Doğaçlama tiyatronun “Tiyatro Sporu” formatında gerçekleşecek bu gösteride iki takım sahnede kıyasıya bir çekişme içinde doğaçlayacak. Seyircilerin yönelimleri ve yer yer sahneye katılımlarıyla şekillenecek turlar sonrası oylamayı da gösterinin en önemli parçası seyirci yapacak. Ve gecenin sonunda bir kazanan bir kaybeden olacak.

Haydi o zaman sıfır demeden üçten geriye sayalım ve oyun başlasın!

OYUN HAMURU TİYATROSU

2009 yılında kurulan Oyun Hamuru Tiyatrosu, Doğaçlama Tiyatronun “Tiyatro Sporu”, “6 Tur 1 Metraj”, “Yönetmenin Seçimi”, “Açık Sahne”, “Uzun Format Doğaçlama”, “Forum Tiyatro” gibi birçok formatında sahne çalışmalarında bulunuyor. Ekip, 9 yıldır her yılın aralık ayında İzmir Doğaçlama Tiyatro Festivali’ni de organize ediyor.

0
X
X
X
X